Like Sampai Jari Patah

Friday 18 April 2014

Mimpi Dajjal

Sekarang ni tiba-tiba ramai yang mimpi bertemu Dajjal dan didakwa yang mimpi tu para ulama....

Kemudian saranan untuk baca surah kahfi dikeluarkan....

Ramai juga yang bertanya saya apakah ia sahih atau tak....

Kalau yang tersebar di fb dan di laman sosial yang lain di internet ni ialah mimpi para ulama Habaib....

Beberapa minggu sebelum tersebarnya berita para ulama habaib bermimpi Dajjal...

Saya mendapat berita dari para da'i dan ikhwan-ikhwan tareqat Chisty di UK (bawah pimpinan Maulana Yusuf Motala, khalifah Chisty kepada Maulana Muhammad Zakariyya Al-Khandahlawi di England) bahawa ramai ikhwan di sana juga bermimpi Dajjal sudah keluar....

Hal itu dimaklumkan pada Maulana Yusuf Motala tetapi seperti biasa, beliau tidak pernah hiraukan atau ambil perhatian akan mimpi-mimpi mistik seperti itu, dan seperti itu jugalah respon Maulana Zakariyya berkenaan mimpi-mimpi pelik muridnya ketika beliau masih hidup....

Beliau tidak mahu murid-muridnya sibuk tentang mimpi Dajjal nak datang dan sibuk sana sini sebarkan tetapi amal untuk melawan Dajjal tu sendiri kosong...kosong...kosong....

Sedangkan kedatangan Dajjal itu wajib berlaku... mau tak mau, dia tetap akan datang jugak....

Mengikut laporan saudara di sana, disebabkan terlampau ramai yang bermimpi perihal Dajjal dah keluar (sejujurnya termasuklah saya sendiri) termasuklah para ulama di sana...

Hal ini menyebabkan beliau (Maulana Yusuf Motala) telah menelefon ke Saharanpur untuk bertanyakan hal ini kepada anak kandung Maulana Zakariyya yang masih hidup iaitu Maulana Thalhah....

Saya kira perbualan mereka itu rahsia dan saya jaga rahsia tersebut sebagai ahli sekapal....

Kemudiannya beliau sangat resah dan gelisah sehinggalah mengarahkan murid-muridnya di UK untuk tambah dan istiqamah dalam melakukan amalan-amalan melawan Dajjal khususnya surah Kahfi.....

berita tamat disitu....

Tidak lama selepas itu, tersebar pulak berita tentang mimpi ulama besar di Yaman tentang perkara sama....

Kemudian ada pula yang kata ianya palsu dan tidak benar...

Dan macam-macam spekulasi berlaku, sama seperti kes MH370 (Dulu masa saya sampai Malaysia, ada orang tanya saya pasal kes MH370 di ruangan komen fb, saya jawab la lebih kurang "nanti lepas prk kajang, jumpa lah kapal terbang tu", tak sangka pulak "pengumuman" tu dibuat betul-betul lepas prk kajang..hehehe...)

Jadi kita pun tak tahu yang mana benar yang mana salah....

Tetapi....

Sebenarnya......

Sebenarnya Dajjal tu dah lama wujud....

Dia dah wujud sejak zaman Nabi lagi.....

Dan sejak zaman Nabi lagi umat Islam dah baca surah Kahfi setiap Jumaat dan setiap malam......

Saya dah ingatkan tentang baca surah Kahfi ni sejak saya mula-mula main Fb lagi.....

Surah Kahfi ni bukannya hanya dibaca bila ada orang mimpi Dajjal dah keluar.....

Surah Kahfi ni perlu dibaca dari duluuuuuuuu lagi.............

Orang mimpi ke tak mimpi....

Dajjal tetap akan datang, dan surah ni tetap perlu dibaca.....

Tapi kalau kalian masih nak sibuk dengan game, fb, anime, bercinta luar nikah, couple islamik, berfesyen, berselfie samada niqobis atau bogelis, bershopping mall, komik, muzik, konsert, movie, drama, sinetron dan lain-lain DAJJAL yang korang tak sedar pun sedang berenang di dalamnya.....

maka itu masalah kalian......

bukan masalah saya........

Semoga golongan pengikut-Dajjal-tanpa-sedar yang seringkali diberi amaran mengenainya itu oleh para Nabi, sahabat, ulama dan wali-wali Allah itu bukanlah SAYA mahupun ahli keluarga saya.....


-uib-

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates