Like Sampai Jari Patah

Friday 11 October 2013

Head Shot

Adeh, sekali lagi ada orang mati kena tembak depan mata aku...

Mana tak keras hati aku ni..... =.="

Orang asyik persoalkan kenapalah aku ni "kasar" sangat....apa lagi aku nak jawab melainkan aku dah sebati dengan hidup macam ni...6 tahun aku kat ceruk dunia Afrika ni, dah berapa orang mati depan mata aku...ada yang kena head shot, ade yang kena tikam...lagi-lagi kat tanah afrika ni memang highest crime in the world selepas benua Amerika (including mexico- kubu mafia)...sebab Afrika ni kan kubu drugs sedunia....

gun shot everywhere..

drugs dealer everywhere...

Hari-hari dengar street guys swearing each other, cursing each other...

Ni aku baru je lepas tengok dua ekor gengster taxi bergaduh sambil tembak menembak dan salah sekornya kena head shot...eiuww memang tak boleh blah...macam tengok movie... =.="

Ada la sekali tu ikut tabligh kat afrika ni pergi ziarah dakwah rumah-ke-rumah, kebetulan orang tabligh tempatan yang ikut jemaah pergi dakwah masa tu semuanya bekas gengster yang lahir islam tapi baru nak kenal Islam...bila tabligh gengster ni pergi dakwah, dia bawak pistol dalam poket jubah dia...kitorang pelik lah kenapa lah diorang ni dok usung pistol tu...pastu tiba-tiba ada sorang negro mabuk datang halang jemaah ni dari dakwah dan maki hamun jemaah kita...gengster tabligh ni tak cakap banyak terus keluar pistol dan tembak tepat kat kepala negro mabuk tu...terus jatuh menggelupur atas jalan..pastu dia ajak kitorang teruskan dakwah pergi rumah seterusnya..

Mau tak terlopong mulut jumpa orang gini?

Kalau orang dakwah kat sini pun tahap gengster nya macam tu, apatah lagi orang biasa?

Walaupun aku tak mencarut macam diorang, tapi berada dalam suasana yang penuh aura busuk ni jugak membuatkan hati aku "keras", tapi bukan bermakna aku "jahat", cuma cara komunikasi aku je "buruk" sebab setiap hari kena jumpa mamat-mamat street ni untuk dakwah dan lain-lain....kalau tak cakap "cara" diorang, diorang tak mau dengar dakwah kita... =.="

So kalau aku terbawa-bawa cara tu dengan korang (orang Melayu) yang memang well-known sebagai golongan hati maruku (kuat merajuk) dan mempunyai peratusan "pecah hati" paling tinggi dalam dunia... tak payah la auw auw sangat...jangan la ambik hati dengan "bahasa" aku ni...

I really don't mean it...dat's just de way I speak sebab aku tak tau macam mana nak ekspresi-kan perasaan aku ni bila bercakap atau menulis..

So kalau korang rasa "bahasa" aku ni tak begitu "melayu", korang tak payah lah follow ye? bcoz nobody putta gun on ur head n force u to follow me. u've full right of choice to badly hit a damn block button on ur page to get rid of me...

Don't waste ur time on giving me nasihat untuk "bersopan santun"...it just mentally unsound to me....

Dan itu muktamad!

Aku tak mahu "berubah" dan korang yang kena berambus dari page aku...got it?

Berapa banyak page so-called "dakwah page" yang berterabur dalam facebook ni yang lebih auw auw untuk korang follow...

Dan sejak aku create fb aku ni, aku tak pernah promosikan diri aku sebagai "ustaz", jadi tak perlu lah nak cuba sakitkan hati aku dengan that word misalnya:

"Macam ni ke ustaz punya bahasa?"

Sebab aku tak akan sakit hati dengan ayat tu...
Korang kena hina aku lebih lagi untuk bagi aku sakit hati sebab aku memang susah nak sakit hati...

Tapi!

1 thing korang kena ingat...aku memang expert untuk bagi orang sakit hati..

Jadi kalau tak mau disakiti, janganlah cuba berlagak sebagai harimau kalau sedar diri tu kucing~

Tapi kalau korang hina Allah, hina Nabi, hina isteri Nabi, hina Sahabat, hina imam-imam 4 mazhab, hina ulama-ulama silam..

Yang itu memang buat aku sakit hati...kalau korang calar sikit je nama-nama tu, memang aku isytiharkan perang dengan korang sepertimana my beloved Saidina Abu Bakar isytihar perang hanya kerana orang bayar zakat unta tanpa tali (if u know dat story)..

Memang aku perasan ada beberapa cuba ca-pub (cari publisiti) cara aku ni (pakai bahasa "kasar") sebab diorang fikir diorang boleh jadi femes dengan cara tu...

But they are totally wrong, sebab "kasar" doesn't mean kena "mencarut"...

Aku "kasar" tapi aku tak "mencarut"...so tak payahlah nak mencarut kat fb untuk cari publisiti sebab orang tak kan follow korang,tapi orang akan benci korang sebab sakit mata baca ayat-ayat kotor korang tu...

Aku pakai bahasa "cool" bukannya bahasa "kotor" ..itu korang kena faham...

So sape yang nak follow, sila sediakan hati besi...

sape yang hati maruku, sila pergi layan page hindustan...

U r not worthy to be my follower~

~selesai mengutuk unemployed advisor a.k.a "Penasihat-tak-bergaji"~

Note: Aku memang tak pernah pakai bahasa kasar kalau bercakap dengan orang dalam real life world, kalau tak caye, cube tanye orang yang kenal aku dalam dunia sebenar. So "garang" dalam fb bukan bermakna hati kita tak de bunga ros. Tak payah lah nak bapuk sangat kalau nak baca tulisan aku dalam fb ni. Fb ni bukan medan dakwah, tapi tempat berak dajjal, sebab tu aku tak berminat nak bersopan santun kat sini...

aku bagi information dalam fb, bukannya berdakwah...

Nak dakwah, pergi lah dakwah cara Nabi yang juga dilakukan oleh SEMUA nabi-nabi. Kalau solat nak ikut cara Nabi ,apsal plak dakwah tak nak ikut cara Nabi?

"Amal agama,jangan ikut nafsu, tapi ikut syariat."


-uibo October 9 via mobile-

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates