Like Sampai Jari Patah

Saturday 21 September 2013

Riba episod 2



Secara psikologinya, manusia perlu diberi pelbagai ancaman demi ancaman supaya mereka "tersedar" daripada mimpi palsu mereka. Apabila mereka "tersedar" maka mereka akan mencarikan "penyelesaian"...

Tak kurang juga ada yang masih tidur nyenyak dalam mimpi riba dan mengigau bertanya dengan nada mengejek:

"jangan hanya hukum haram halal sana sini,berikan juga penyelesaian"

Puak-puak mengigau ni kalau bagi sejuta penyelesaian pun mereka tetap tak berubah apa-apa dan terus tenggelam dalam mimpi mereka kerana hanya orang bodoh sahaja yang bercakap soal "penyelesaian" dengan orang yang sedang tidur+mengigau pulak tu.

Sengaja saya tidak sertakan penyelesaian kerana dunia kini telah pun dipenuhi dengan pengikut-pengikut Dajjal yang sememangnya dalam IC mereka tulis "Islam". Golongan muslim pengikut Dajjal ni akan melolong melalak kepada muslim sejati yang tidak mahu mengikut Dajjal dengan menjanjikan pelbagai ketakutan kemiskinan supaya mereka juga mengikuti Dajjal seperti:

"Semua benda tak boleh,tak kan nak duduk dengan anak bini bawah jambatan?"

"Nak masuk U kena pinjam duit riba, kalau tak masuk U nanti nak bagi anak bini makan apa? Pasir jerlus?"

"Susah lah macam tu,nak pakai kereta tak boleh,nak beli cash tak mampu,macam mana nak pergi kerja?nak guna untuk berkhidmat pada keluarga dan agama?"

Macam-macam lagilah..malas saya nak cakap...kalau puak-puak ni dah tepu dengan kenikmatan "syurga" Dajjal, maka bagi lah penyelesaian apa pun mereka tak mungkin akan tinggalkan "syurga" ciptaan Dajjal tu.

Bagaimana mungkin kita tidak menangis apabila kekasih dunia akhiratku yang tercinta,

yang ku sanggup mati seribu kali untuknya,

tetapi tidak mungkin sanggup walau tercalar duri pada kakinya,

Iaitu habibi mustofa, telah bersabda:

“Dajjal itu buta mata kirinya, berambut lebat, ia membawa syurga dan neraka, nerakanya adalah surga dan syurganya adalah neraka.” (HR. Muslim).

Dari Abu Hurairah r.a., ia berkata, Rasulullah Saw. bersabda:

“Inginkah kamu sekalian aku beritahukan tentang Dajjal, suatu keterangan yang belum pernah diceritakan seorang Nabi kepada kaumnya? Sesungguhnya ia buta sebelah mata, ia datang dengan membawa sesuatu seperti syurga dan neraka. Maka apa yang dikatakannya syurga adalah neraka dan aku telah memperingatkan kalian terhadapnya sebagaimana Nabi Nuh telah memperingatkan kaumnya.” (HR. Muslim).

Tahukah kalian bahawa dosa mengambil riba itu menjanjikan kita untuk dihumban ke NERAKA SELAMA-LAMANYA?

Tahukah kalian bahawa yang dihumban itu bukan sahaja pemakan riba, tetapi juga PEMBERI RIBA, penulis rekod tentang riba tu (pekerja bank/ah long) dan dua orang saksinya?

Tahukah kalian bahawa Dajjal telah datang ke dunia ini dengan memperkenalkan pelbagai kecanggihan,kemewahan, kehebatan alatan dunia seperti RUMAH BESAR dan moden, kereta MEWAH dan lain-lain yang PERSIS seperti sabdaan Nabi bahawa Dajjal akan datang ke dunia ini dengan membawa "SYURGA"?

Tahukah kalian bahawa golongan bodoh dan tertipu yang mabuk dengan "Syurga" dibawa Dajjal itu pula jika ingin merasa syurga itu disyaratkan merasa ia dengan mengambil RIBA yang menjanjikan NERAKA?

Maka apakah kalian faham maksud sabdaan nabi bahawa "syurga" yang dibawa Dajjal itu HAKIKATNYA adalah NERAKA?

Apakah kalian tidak tahu bahawa fitnah dajjal ini akan merebak ke seluruh dunia "memurtadkan" seluruh pengikutnya?

Dan hanya segelintir kecil sahaja yang selamat yang akan berjuang bersama Al-Mahdi dan Nabi Isa untuk membunuh Dajjal Laknatullahi'alaih?

Belum sedarkah wahai orang yang tiduuurrr??
Belum sedarkah wahai orang yang mimpiii??
Belum sedarkah wahai orang yang ngigauuu??

Kita disajikan "syurga" dan "neraka" oleh Dajjal dan Nabi telah menyatakan SATU sahaja penyelesaiannya apabila itu berlaku, iaitu memilih "NERAKA". Nabi tak suruh "islamisasikan" atau letak cop halal JAKIM kat "syurga" Dajjal tu supaya jadi Halal,tapi Nabi suruh pilih "neraka" je.

So secara sederhananya, kita ada 2 penyelesaian:

1) Boleh masuk "syurga" Dajjal itu dengan menggunakan "tiket" syurga yang diislamisasikan dan difatwa halal oleh para ulama akhir zaman.

2) Masuk je "neraka" Dajjal tu seperti yang diperintahkan Nabi Muhammad kita.

So saya tak boleh dan tak akan halang kalau korang nak pergi ke perbankan islam ke apa ke, itu hak korang, fatwa dah cakap halal.

Tapi saya secara peribadinya memilih jalan takwa, jalan yang dijanjikan "syurga" oleh lidah Nabi sendiri iaitu terjun terus ke "neraka" Dajjal.

Sejak saya "sedar" akan kehadiran "syurga" Dajjal ni, saya berazam untuk tidak masuk U kerana ia akan memaksa saya untuk "membeli tiket syurga Dajjal". Dan saya rasa umat tak akan rugi apa-apa bila 1 billion umat Islam wujud atas bumi ni, hanya SEORANG sahaja yang tak pergi U..tak akan rugi apa-apa, jangan cakap: "kalau semua tak masuk U,rosaklah umat,sape nak jadi itu ini, bla bla bla".

Jangan risau sebab umat tak rugi apa-apa, yang tak masuk U tu saya sorang, yang baca tulisan saya ni beberapa ratus orang je, dan beberapa ratus orang tu pulak hanya akan like, komen, ngutuk, dan teruskan hidup macam biasa tanpa apa-apa tindakan. So hakikatnya tetap saya sorang je yang tak masuk U tu, jadi tak perlulah takut akan perkara yang TAK AKAN WUJUD. Dan saya tak de pulak cakap jangan masuk U. Kalau korang ada otak, dapat biasiswa, pergi lah belajar free. Atau pun,mintak lah pinjaman MARA yang korang kena bayar ikut kepandaian otak korang, kalau korang pandai,tak perlu bayar, kalau korang bodo,malas belajar,masuk U bukan belajar tapi sibuk berkapel,berdating,tengok naruto,main game sampai ke pagi, memang patut pun orang macam korang ni kena "berhutang" dan tak layak dapat pelajaran percuma. Dasar Melayu tak syukur!

Dan jugak kalau mak bapak korang kaya, masuk lah U, bayar cash semuanya.

Silakan,silakan,korang ada pilihan...

Saya pulak pilih tak pergi terus sebab family saya miskin,kalau nak masuk jugak,terpaksa makan api. Lebih baik orang anggap saya bodoh di dunia (sebab tak masuk U dan tak ada sijil) daripada saya betul-betul jadi orang bodoh kat akhirat yang makan api penuh dalam perut.

Tapi miskin-miskin saya pun, saya usaha amal sunnah nabi dan buat bisnes sejak kecil dan ketika berumur 17 tahun saya ada company saya sendiri dan saya dah pun berjaya travel ke seluruh dunia, dah hampir 10 negara saya lawat masa umur 18 tahun tanpa buat loan bank ke apekejadah ke. Semuanya CASH.

Sekarang saya berumur 23 TAHUN (lahir 1990), dan tinggal di Afrika Selatan (sambil belajar di madrasah) bersama anak isteri saya dan harga minyak kat sini RM4.20 seliter (orang Malaysia minyak murah masih tak nak syukur) , harga barang sini semuanya berganda-ganda mahal, tapi saya tetap ada kereta sendiri beli CASH, ada skuter jugak beli CASH dan nak beli rumah tak mampu, jadi saya sewa,dan semurah-murah sewa rumah kat sini adalah RM550 tak termasuk api dan air. Kos hidup saya kat sini paling minimum RM1500 sebulan, dan saya tak kerja, tak dapat zakat (sebab belajar kat madrasah yang tak diiktiraf kerajaan), tak ada biasiswa dan Semuanya tu saya bayar tanpa sentuh sikit pun duit mak bapak saya (diorang pun tak da duit nak bagi)

Tak ade pulak anak bini saya duduk bawah jambatan?

Tak ade pulak anak bini saya makan pasir sebab saya tak masuk U?

Macam mana saya buat semua ni?

Saya hanya boleh jawab:

"Yang pertama sekali seseorang itu perlu jadikan Allah sebagai tuhannya, bukannya sijil U, kerja, kedai yang merupakan tuhan orang Melayu pada hari ini. Apabila seseorang itu telah buat keputusan untuk setia pada Allah dan Rasul lalu memilih "neraka" Dajjal,maka Allah tidak akan membiarkan hidup dia susah kerana orang itu telah memilih untuk memerangi Dajjal dan riba sepertimana yang Allah sendiri perangi, jadi bila kita jadikan Allah sebagai bos, Allah pasti akan selesaikan masalah dunia kita sepertimana seorang pekerja yang yakin dengan gaji bulanan yang pasti dia dapat daripada bosnya yang bukannya tuhan tapi hanya makhluk yang lemah."

Note: Dan ingatlah ketika Dajjal datang, semua umat Islam (yang sebenar bukannya umat Islam yang ikut Dajjal) akan berada dalam kesusahan tanpa makanan dan keperluan hidup dan mereka cuma memakan "zikir". Jadi kalau saya cerita macam mana saya dan anak isteri makan "zikir" tu, korang tentu tak akan percaya.Celakalah para pengikut Dajjal yang bernama "Wahabi" yang cuba menghapuskan zikir-zikir dari lidah umat Islam.

*waiting for al-mahdi to come and clean these freaking mess*

-ustaz ibnu batoota owsem-

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates