Like Sampai Jari Patah

Wednesday 13 March 2013

DAJJAL (melalui konco-konconya) menguasai dunia dengan RIBA. Hari ni, umat Islam telah terperangkap dengan RIBA (bukan komputer riba, tolong jgn buat loyar buruk)

Umat Islam diumpan dengan cara hidup stailo, mewah, maju (maju dunia, akhirat rosak, maju menatang apa!), sehingga sanggup menghabiskan ribuan ringgit semata-mata untuk mendapatkan kehidupan yang senang-lenang (kalau dengan cara halal, takpa, yang guna cara RIBA ni pasai apa?)

Maka, setiap hari manusia bangun tidur, mereka fikir, bagaimana untuk selesaikan hutang (PTPTN, loan rumah, loan kereta dan lain2 sampai ter-loan-deh). 

Anak-anak sejak kecil sudah ditanya, "Besar nanti nak kerja apa?" Pemikiran materialistik telah masuk ke dalam fikiran anak-anak. Mereka membesar tanpa ILMU FARDHU AIN dan berbangga-bangga dengan kemahiran dan maklumat.

Habis belajar, fikir dunia lagi. Ada kerja, dapat gaji. Buat loan RIBA. Hari-hari fikir bagaimana nak bayar hutang RIBA. Sampai mati hidup untuk bayar RIBA.-frm Khairy Tajudin Novelis Remaja-

0 comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates